Wprowadzenie » Montessori Plus » Złoty Materiał Montessori Wizualizacja Liczb
Pełna specyfikacja
Złoty Materiał Montessori Wizualizacja Liczb
Materiał ze złotej perły jest prawdopodobnie najbardziej znanym i najbardziej różnorodnym materiałem Montessori w matematyce.
Dzięki poręcznym koralikom, pałeczkom i płytkom z koralików ilustruje proporcjonalność w zakresie liczbowym do 1000.
Kalkulujące dziecko bardzo świadomie dostrzega znaczenie jedności, dziesiątek, setek i tysięcy - licząc pojedyncze koraliki, łącząc dziesiątki prętów w łańcuszki i układanie setek talerzy jeden na drugim.
Nieoceniona zaleta, nawet dla osób ze słabościami arytmetycznymi, które często objawiają się zagmatwaniem lub przekręcaniem liczb!
Dzieci szczególnie lubią ćwiczyć podstawową arytmetykę z materiałem ze Złotych Koralików:
Ankiety uczniów szkół podstawowych pokazują, że po prostu lubią dotykać materiału (Emily, druga klasa) i używać go, aby zobaczyć, gdzie jest przejście dziesiątek.
Zastosowanie, zalety, obszary zastosowania tego materiału Montessori:
- Dodawanie i odejmowanie do 1000, zwłaszcza przy przejściu dziesiątek
- Dzielenie i mnożenie do 1000
- Reprezentacja dowolnej liczby w systemie dziesiętnym
- Materiał Montessori dla dzieci od 5 lat
Zakres materiału koralików Montessori:
1 drewniana taca do przechowywania i transportu, ok. 38 x 25 cm
1 drewniane pudełko z pokrywką na patyczki do koralików, ok. 10 x 10 x 4 cm
1 drewniane pudełko na poszczególne koraliki, ok. 8 x 6 x 3 cm
4 małe drewniane kubeczki do liczenia pojedynczych koralików. ok. średnica 3,5 cm, wysokość 4 cm
1 umocowana kostka z tysięcy koralików, plastik, ok. 7 x 7 x 7 cm
10 umocowana płytka z setek koralików, plastik, ok. 7 x 7 x 0,7 cm
45 sztyftów po dziesięć koralików z gwintowanymi luźnymi koralikami, plastik
100 pojedynczych koralików, plastik, średnica ok. 7 mm
Instrukcje dotyczące materiału ze złotymi koralikami według Montessori
Dorosły kładzie na stole tackę z koralikami. Teraz bierze jeden koralik
i mówi To jest jeden. Na lewo od jednego koralika umieszcza pręt dziesięć i mówi, że to dziesięć. Teraz bardzo dobitnie porównuje jeden koralik z dziesięciopunktowym, aby wyjaśnić różnicę wielkości. Również na lewo od paska dziesiątek znajduje się tablica setek Das sind Hundred, a tabliczka dziesiątek jest porównywana z tablicą setek. To samo dzieje się z umrzeć tysiąca (to jest tysiąc).
proszę daj mi jeden; Proszę dać mi 10, proszę postawić setkę na stole tam, gdzie są tysiące.
Jeśli dziecko nadal ma trudności z tym zadaniem, zacznij ćwiczenie od początku i ewentualnie użyj najpierw jednego koralika i sześcianu tysiąca (dwa bardzo różne rozmiary).
Jeśli dziecko okazuje zaufanie w tym ćwiczeniu, przychodzi trzecia z trzystopniowej lekcji:
Dorosły wskazuje na dziesiątkę, na przykład: Co to jest? Teraz wskazuje na sześcian tysiąca: Co to jest?...
Teraz sześcian tysiąca, sto talerzy i dziesięć sztabek jest zdemontowanych. Aby to zrobić, dorosły kładzie
przed sobą dziesiątkę i głośno liczy, a obok kładzie taką samą liczbę perełek.
jeden, dwa, trzy.........dziesięć - dziesiątka składa się z 10 jedynek
Następnie stawia przed sobą sto talerzyków, a także, licząc na głos, kładzie obok niego odpowiednią ilość dziesięciu taktów
: jedna dziesiątka, dwie dziesiątki.........dziesięć dziesiątek - sto składa się z dziesięciu dziesiątek
Kostka tysiąca układana jest ze sto płytek sto
, dwie setki........ dziesięć setek – tysiąc składa się z dziesięciu setek