W celu ułatwienia użytkownikom korzystanie z naszego serwisu wykorzystujemy pliki cookies. Poprzez korzystanie z naszej witryny wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na twoim komputerze / urządzeniu. Możesz zmienić ustawienia plików cookies w opcjach swojej przeglądarki internetowej.

Wprowadzenie » Montessori Plus » Duży Zestaw Do Dzielenia Montessori


        

Duży Zestaw Do Dzielenia Montessori

 

Shop

Nowość

Numer produktu: 3278
nasza cena bez VAT : 756,31 zł
nasza cena z VAT (23 %):
930,26 zł

do koszyka:
  szt.  

Pełna specyfikacja

Duży Zestaw Do Dzielenia Montessori Plus

Wielki podział to idealne przygotowanie do dzielenia pisemnego. Przy dużym dzieleniu wprowadza się dzielenie za pomocą dzielnika jednocyfrowego i wielocyfrowego (dzielnika). Jednocześnie zakres liczb rozszerza się do milionów. Ćwiczone są wszystkie duże dzielenia z co najmniej jednym dzielnikiem cyfr. Idealne połączenie z małą tablicą podziału.

Zastosowanie, zalety, obszary zastosowania tego materiału Montessori:

    • Ćwiczenie zadań dzielenia z dzielnikami wielocyfrowymi

    • Oblicz duże podzielone zadania w namacalny sposób

    • Zrozum i ucz się na dużych problemach z podziałem

    • Przygotowanie do podziału pisemnego

Zakres materiału matematycznego Montessori:
1 taca, drewno, ok. 58 x 21 x 4 cm
7 uchwytów na tuby, drewno, ok. 13 x 5 x 3 cm
70 tub, plastik, ok. 7,2 x 1,2 cm
7 drewno -Miska, ok. 6 x 3,5 cm
1 pudełko do przechowywania drewnianych figurek
9 niebieskich drewnianych figurek
9 czerwonych drewnianych figurek
18 zielonych drewnianych figurek
4 tablice do podziału, drewno, ok. 22,5 x 22,5 cm
200 koralików niebieskich, koralików ok. 7 mm Średnica
200 koralików czerwonych , koraliki o średnicy ok. 7 mm
300 koraliki zielone, koraliki o średnicy ok. 7 mm

Instrukcje dla dużego dzielnika jednocyfrowego Montessori


Stojaki ze szklanymi rurkami i drewnianymi miseczkami są ułożone:
Białe stojaki reprezentują jednostki (kulki zielone), dziesiątki (kulki niebieskie) i setki (kulki czerwone), te są po prawej stronie, dziesiątki po lewej i setki na lewo.
Szare podstawki oznaczają tysiące (zielone = tysiące; niebieskie = dziesiątki tysięcy; czerwone = setki tysięcy). Po setkach, od prawej do lewej są umieszczone: tysiące, dziesiątki tysięcy i setki tysiące. Po lewej stronie znajduje się czarna trybuna, która reprezentuje milion.
Miski przyporządkowane są do stoisk i kategorii numerycznych. Miski, białe na zewnątrz, należą do jednostek (białe na zewnątrz, zielone w środku), dziesiątek (białe na zewnątrz, niebieskie w środku) i setek (białe na zewnątrz, czerwone w środku). Szarość przypisuje się tysiącom, a czerń milionom.

W przypadku problemów z dzielnikiem jednocyfrowym wymagana jest tablica arytmetyczna jednostki (zielona ramka) i odpowiednie zielone kręgle.

Zapisany jest problem, np

. 4264:2=

Liczba 4264 to dzielna - liczba 2 to dzielnik.

Liczba 4264 jest reprezentowana przez koraliki. Z zielonego jeden koraliki z białych podstawek
w misce przeznaczonej do tego celu liczone są cztery. 6 niebieskich perełek dziesięciu jest liczonych do kubka dziesiątek, dwie czerwone perły setki do kubka setki i cztery zielone perły tysięcy (z szarego stojaka tysiąca) do kubka tysięcy.

Dzielnik jest reprezentowany przez dwa zielone stożki. Są one umieszczane w zielonej ramce planszy arytmetycznej jednostki na polach 1 i 2.

Teraz można rozpocząć obliczenia.
Cztery tysiące paciorków jest rozłożonych równomiernie na dwa stożki.Rezultat: Każdy stożek otrzymuje dwa koraliki. Odnotowywany jest wynik częściowy dwa (najlepiej w kolorze koralików). Pojedyncze perełki nie są już potrzebne i są ponownie umieszczane w odpowiedniej szklanej probówce.
Następnie dwieście koralików zostaje rozłożonych, a wynik 1 jest zapisywany odpowiednim kolorem po prawej stronie 2. Te perły są również odkładane.
Po podzieleniu sześciu dziesiątek kulek i odnotowaniu wyniku 3 kulki umieszcza się w szklanej probówce dziesiątek. Postępuj w ten sam sposób z jedną perłą.
Ostateczny wynik 2132 można teraz odczytać.


Instrukcje dotyczące dużego dzielenia dzielników wielocyfrowych


Stojaki ze szklanymi rurkami i drewnianymi miseczkami są ułożone:
Białe stojaki reprezentują jednostki (kulki zielone), dziesiątki (kulki niebieskie) i setki (kulki czerwone), te są po prawej stronie, dziesiątki po lewej i setki na lewo.

Szare podstawki oznaczają tysiące (zielone = tysiące; niebieskie = dziesiątki tysięcy; czerwone = setki tysięcy). Po setkach, od prawej do lewej są umieszczone: tysiące, dziesiątki tysięcy i setki tysiące. Po lewej stronie znajduje się czarna trybuna, która reprezentuje milion.
Miski przyporządkowane są do stoisk i kategorii numerycznych. Miski, białe na zewnątrz, należą do jednostek (białe na zewnątrz, zielone w środku), dziesiątek (białe na zewnątrz, niebieskie w środku) i setek (białe na zewnątrz, czerwone w środku). Szarość przypisuje się tysiącom, a czerń milionom.

W przypadku zadań z dzielnikiem dwucyfrowym wymagana jest tablica arytmetyczna jednostek (zielona ramka) i odpowiednie zielone szpilki, a także tablica dziesiątek z niebieską ramką z niebieskimi szpilkami.

Zauważono problem, np

. 2805:15=

Liczba 2805 jest dzielną - liczba 15 jest dzielnikiem.

Liczba 2805 jest reprezentowana przez koraliki. Z jednego zielonego koralika z białych podstawek, do dostarczonej miski odlicza się pięć. Misa dziesiątek pozostaje pusta, osiem czerwonych koralików setek jest liczonych do miski setek, a dwa zielone koraliki tysięcy (z szarych stojaków tysięcy) są liczone do miski tysięcy.

Dzielnik jest reprezentowany przez pięć zielonych pinezek na planszy jedynek i jedną niebieską na planszy dziesiątek z niebieską obwódką.

Ponieważ niebieskie kręgle reprezentują po dziesięć sztuk, otrzymują również dziesięć razy więcej niż jeden z kręgli.

Teraz można rozpocząć obliczenia.

Perły są rozmieszczone w następujący sposób:

Niebieski stożek dziesięć ma tysiąc koralików; każdy stożek dostaje sto paciorków. Drugiego tysiąca koralików nie można już rozmieścić w dziesięciu stożkach, ponieważ setki koralików już by nie wystarczyły.
Wynik pośredni jest odczytywany z tablicy jedynek (tu 1 - ilość kulek, jaką ma stożek jedynek) i notowany.
Koraliki, które obecnie znajdują się na wystawie, wkłada się z powrotem do szklanych rurek.

Teraz tysiąc koralików wymienia się na dziesięćset koralików. Aby móc dalej liczyć, sto koralików należy wymienić na dziesięć dziesięć koralików, ponieważ dziesięć koralików jest pusty.
Teraz koraliki można dalej rozprowadzać. Za każdą setną kulkę umieszczoną pod niebieskim stożkiem dziesiątek, każdy stożek otrzymuje jedną kulkę dziesiątek. Jeśli miska dziesiątek jest pusta, kolejne sto pereł wymienia się na dziesięć dziesięć pereł.
Sto koralików i pięć jeden koralik pozostaje. Odnotowuje się drugi wynik pośredni (tutaj 8 - ilość kulek, które ma jeden stożek), a kulki, które są na wystawie, są ponownie umieszczane w szklanych probówkach.

Koralik setek jest wymieniany na dziesięć koralików dziesiątek.
Za każde dziesięć kulek umieszczonych pod niebieskim stożkiem, każdy zielony stożek otrzymuje jedną kulkę. Jeśli brakuje jednego koralika, wymienia się dziesięć koralików.
Wreszcie pod każdym zielonym stożkiem jest teraz siedem pereł. Ta liczba (7) jest ponownie zapisywana.

Wynik końcowy 187 można teraz odczytać.

NTYxM