W celu ułatwienia użytkownikom korzystanie z naszego serwisu wykorzystujemy pliki cookies. Poprzez korzystanie z naszej witryny wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na twoim komputerze / urządzeniu. Możesz zmienić ustawienia plików cookies w opcjach swojej przeglądarki internetowej.

Wprowadzenie » Pomoce Montessori » Tabliczki Baryczne Montessori


        

Tabliczki Baryczne Montessori

 

Luc

Nowość Bestseller

Numer produktu: SMV0011
nasza cena bez VAT : 121,14 zł
nasza cena z VAT (23 %):
149,00 zł

do koszyka:
  szt.  

Pełna specyfikacja

Materiał sensoryczny do rozpoznawania wagi. Płyty można porównywać i przypisywać do siebie. Urządzenie zawiera  trzy pudełka po siedem płytek, zestawy różnią się rodzajem drewna, kolorem i wagą; jasny = jasny, średni = ciemny, ciężki = najciemniejszy.

 

Zasiłek

-stymuluje koncentrację, wrażliwość, współpracę półkul

-rozwija percepcję i różnicowanie wag

-słówki: waga, ciężki, lekki, średnio ciężki, lekki, ciemny, gram

- ocena „ciężki x cięższy x najtrudniejszy”, „lekki x najlżejszy x najlżejszy”

-pośrednie przygotowanie do matematyki

-współpraca (gra w parach)

 

Praca z narzędziem

Z tym narzędziem dobrze jest rozpocząć pracę z dwoma płytami, których waga różni się najbardziej, czyli z płytami najlżejszymi, najjaśniejszymi i najciemniejszymi, najcięższymi.

Wyjmij płytki z pudełka. Weź jeden talerz z każdego stosu. Teraz zamieniasz się w „wagę”. Usiądź prosto, zegnij ręce w łokciu, dłońmi do góry, połóż najcięższy i najlżejszy talerz na rozluźnionych palcach każdej dłoni i „rozważ” je. Ręce nie dotykają stołu / dywanu, łokcie są nieco odsunięte od ciała. Możesz zamknąć oczy dla lepszej koncentracji.

Powiedz dziecku, że talerze różnią się nie tylko kolorem, ale także wagą. Wyjaśniamy, że ręka z cięższą płytą opada, a ręka z lżejszą płytą unosi się (zasada dwuramienna). Pozwól dziecku samodzielnie sprawdzić różnicę. Oprócz talerzy o różnych gramaturach możesz mu też dać dwa takie same. Po wykonaniu tego kroku wymieszaj oba rodzaje talerzy w jeden stos, dziecko z zasłoniętymi lub zawiązanymi oczami sortuje talerze według wagi na dwie grupy.

Następnie przeprowadza się oględziny (zgodnie z kolorem płytek). Następnym krokiem jest połączenie lekkich i średnio ciężkich blach lub ciężkich i średnio ciężkich, a następnie połączenie wszystkich trzech zestawów.

NmM3NDUw