W celu ułatwienia użytkownikom korzystanie z naszego serwisu wykorzystujemy pliki cookies. Poprzez korzystanie z naszej witryny wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na twoim komputerze / urządzeniu. Możesz zmienić ustawienia plików cookies w opcjach swojej przeglądarki internetowej.

Wprowadzenie » Pomoce Montessori » Drzewko z emocjami - Pomoce dydaktyczne - Przedszkole


        

Drzewko z emocjami - Pomoce dydaktyczne - Przedszkole

 

Bestseller Darmowa dostawa

Numer produktu: 110014
nasza cena bez VAT : 1 404,00 zł
nasza cena z VAT (23 %):
1 726,92 zł

do koszyka:
  szt.  

Pełna specyfikacja

 

Drzewko -Emocje -Radość i Smutek

 

 

Pomoc przeznaczona w ramach wychowania społeczno – moralnego dzieci i młodzieży


Składa się z dwóch drzewek  –„smutku” i „radości” , do których są dołączone:

1.  Listki z napisami cech i uczuć:

  • cechy i uczucia smutne - zazdrość, nerwowość, chciwość, złośliwość, egoizm, brzydota, wulgarność, lekkomyślność, obojętność, pesymizm, fałszywość, niedbałość, negacja, niezgrabność, poczucie zawodu, choroba, brak motywacji.
  • cechy i uczucia radosne dobroć, zadowolenie, delikatność, uczynność, uprzejmość, życzliwość, odwaga, uznanie, czułość, wrażliwość, akceptacja, spokój, miłość, przyjaźń, optymizm, wyciszenie, wyrozumiałość, sympatia, ambicja.
  • 36 drewnianych listków z kolorowymi ilustracjami emocji (18 pozytywnych i 18 negatywnych).



2.  Ilustracje przedstawiające emocje

  • emocje pozytywne: 3 emocje po 3 ilustracje
  • emocje negatywne: 3 emocje po 3 ilustracje

Cele:

Rozwijanie emocjonalności dzieci, umiejętności rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji, rozwijanie kompetencji społecznych i umiejętności prawidłowego posługiwania się mową czynną dziecka, wzbogacenie słownictwa dzieci, kształcenie kompetencji językowych, wdrażanie do komunikacji werbalnej w zakresie przeżywanych emocji, a także niewerbalnej- wyrażania emocji za pomocą gestów i mimiki, nabywanie umiejętności radzenia sobie ze swoimi emocjami i przeżywanymi uczuciami, nabywanie wiedzy o indywidualności przeżywanych emocji .

Powyższe cele wynikają z podstawy programowej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, zawarte są min w następujących działach :


Poznawanie i rozumienie siebie i świata:

Poznawanie środowiska społeczno- kulturowego- poznawanie siebie:

  • rozpoznawanie i nazywanie własnych uczuć za pomocą języka ciała w sposób aprobowany przez innych,
  • dzielenie się swymi uczuciami i emocjami z innymi,
  • dostrzeganie swoich możliwości,
  • dostrzeganie wyborów z przewidywaniem ich skutków,
  • dostrzeganie własnej przydatności w najbliższym środowisku.

 

Posługiwanie się mową:

  • wypowiadanie się na podstawie obserwowanych w środowisku zjawisk, procesów i kontaktów społecznych,
  • zachęcanie do wypowiadanie się  na temat zabaw i kontaktów z rówieśnikami, wykonywanych czynności i przeżyć,
  • wzbogacanie słownictwa w miarę poznawania środowiska społecznego i relacji społecznych,
  • używanie słownictwa określającego stany uczuciowe,
  • formułowanie uogólnień i tworzenie definicji na podstawie rozwiązywania i układania zagadek.

 

Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie:

Wdrażanie do przestrzegania norm regulujących współżycie:

  • przyzwyczajanie do mówienia o swoich przeżyciach, osiągnięciach, doświadczeniach, trudnościach, bycia słuchanym i słuchania wtedy, gdy mówią inni,
  • używanie form i zwrotów grzecznościowych,
  • przestrzeganie zawartych umów,
  • przyzwyczajanie do podejmowania wspólnych decyzji.

 

Budowanie systemu wartości:

Kształtowanie cech charakteru:

  • wykorzystanie naturalnych sytuacji wychowawczych do postrzegania i nazywania przejawów życzliwości, koleżeństwa, dobroci, szlachetności oraz do rozumienia tych pojęć,
  • uczenie sposobów wyrażania własnych emocji w kontaktach z innymi.

 

Zawartość:

  • 2 drzewka: radosne i smutne o wymiarach: wysokość 120 cm, szerokość 75 cm, grubość 1 cm, wykonane ze sklejki brzozowej, kolor naturalny, lakierowane,
  • 2 stabilne stojaki z antypoślizgową podkładką w kolorze naturalnym, lakierowane,
  • 36 listków wykonanych ze sklejki o wymiarach 10 x 15 cm w kolorze zielonym,
  • 34 drewniane kołeczki w kolorze zielonym,
  • lniany woreczek,
  • kostka do gry z ilustracjami emocji radości i smutku,
  • instrukcja w języku polskim z gotowymi konspektami prowadzenia zajęć.

 

Wiek:

Dzieci przedszkolne, klasy 1-3, grupy terapeutyczne w różnym wieku. Zabawa może być prowadzona z dziećmi w różnym wieku w zależności od poziomu  umiejętności dzieci oraz wykorzystania przez prowadzącego do rozwinięcia  różnych umiejętności i osiągnięcia konkretnego wybranego celu.

 

 

 

 

 

 

NTE5NGJjM