Wprowadzenie » Montessori Plus » Tablica Do Dzielenia Montessori Plus
Pełna specyfikacja
Tablica Do Dzielenia Z Koralikami Montessori Plus
Tablica podziału jest jednym z niezbędnych materiałów Montessori do nauczania matematyki. Pozwala to uczniom szkoły podstawowej krok po kroku podchodzić do wspólnych zadań w małej tabliczce mnożenia i automatycznie pogłębiać wiersze liczbowe. Dotykanie i liczenie koralików, geometryczna reprezentacja zadań dzielenia i przyjemny materiał, jakim jest drewno, sprawiają, że dzielenie jest łatwo namacalną nauką.
Zastosowanie, zalety, obszary zastosowania tego materiału Montessori:
- Ćwiczenie wspólnych zadań w małym pojedynku
- zrozumieć i nauczyć się dzielenia
- zrozumieć dzielenie liczb
- Materiał Montessori dla dzieci od 5 lat
Zakres materiałów dydaktycznych Montessori:
1 tablica rozdzielająca, drewno, ok. 22,5 x 22,5 cm
9 zielonych figurek, drewno, wysokość ok. 2,5 cm
81 zielonych kulek, drewno, średnica ok. 7 mm każda
1 pudełko do przechowywania z przesuwaną pokrywą, drewno , ok. 12 x 11 x 6 cm
Instrukcje Zarządu Oddziału
Tablica dzielenia służy do badania podzielności liczb oraz uwidacznia i ułatwia zrozumienie tego, co dzieje się podczas dzielenia. Ten klasyczny materiał Montessori ilustruje ścisły związek między mnożeniem a dzieleniem i jeszcze głębiej utrwala malarskie rzędy.
Plansza podziału jest umieszczona na stole. Pudełko z zielonymi koralikami i kręglami jest w zasięgu ręki. Teraz możesz zacząć obliczać!
Następujące rzeczy są wymagane w przykładowym zadaniu 18:2=: 18 zielonych koralików i 2 zielone kręgle
Dwie kręgle są umieszczone na pasku z zieloną ramką na górze planszy. 18 pereł wyjmuje się z drewnianego pudełka i głośno odlicza w misce. Te koraliki są teraz rozmieszczone poziomo, dzięki czemu każda postać otrzymuje taką samą ilość.
Czyli pierwszy stożek dostaje perłę, drugi stożek dostaje perłę. Jeśli w misce nadal jest wystarczająco dużo pereł na każdy kręgiel, aby otrzymać perłę (w tym przypadku praktykuje się zgadywanie), dystrybucja jest kontynuowana. W kolejnym rzędzie planszy każdy stożek otrzymuje kolejny koralik jeden po drugim. Kontynuuje się to, aż wszystkie kulki zostaną równomiernie rozłożone.
Na końcu pod każdą postacią znajduje się 9 perełek. Wynik jest odczytywany z pierwszego kręgla (który ma) = 9 => 18:2=9
Oczywiście są też liczby, których nie da się równo podzielić, czy faktury, które skutkują wartością rezydualną. Oznacza to, że ilość kulek pozostających w misce nie może być równomiernie rozłożona na wszystkie stożki. Kwota ta stanowi następnie tzw. resztę dla zadań z resztą.
Np. 21:4=
Po podzieleniu wszystkich pereł, liczby od 1 do 4 mają po 5 pereł, ale jedna perła pozostaje.
Perła nie mogła być rozprowadzona - to ona tworzy resztę.
21:4=5 reszta 1